Friday 14 June 2013

Takdir membezakan kehidupan.

Salam kawan - kawan.
Untuk entri kali ini, CH upload menggunakan tablet. Sebab itu tiada gambar yang ingin dikongsikan. Sekadar berkongsi apa yang CH lihat siang tadi.

LUNCH tadi, CH dan hubby makan di sebuah shopping mall. Sewaktu CH ingin menikmati makanan, hubby terus menyuruh CH melihat kepada seorang pakcik lengkap berpakaian uniform.  Pakcik tersebut bertugas sebagai pengawal keselamatan di situ.  Beliau ke kaunter makanan menjual nasi, sambil merenung menu dan mengeluarkan wang dari poket kecil sambil mengira jumlah wang yang majoritinya adalah berbentuk syilling. Hubby dah standby nak bayar if pekerja tersebut ingin mengambil wang dari pakcik tersebut.  CH terus berhenti makan dan selera terus terhenti .Bukan CH jijik, tapi CH rasa , lebih baik makanan CH tu , diberikan kepada pakcik tadi.

Alhamdullillah, pekerja di kaunter tersebut langsung tidak mengambil wang dari pakcik tersebut. Maka, CH menyambung makan sambil berbual dengan hubby.  Topik, tetap mengenai pakcik tersebut.

CH memang tak de niat nak merendahkan pakcik tersebut.  Pekerjaan itu memang mempunyai gaji yang bagus.  Cuma , apa yang bermain di fikiran CH, bagaimana pakcik tersebut survive dalam tempoh sebulan? Mungkin komitmen pakcik itu banyak dan membuatkan pakcik itu berkira- kira untuk makan, walau dengan menggunakan wang berbentuk syilling.

CH bersyukur, dan mengharapkan agar CH sentiasa dilimpahi rezeki dan InsyaAllah CH akan tetap berkongsi dengan insan yang memerlukan walau serendah RM2.

Bila pulang, CH tetap terfikir mengenai pakcik itu, CH rasa saat orang lain berbahagia dengan wang, pakai semuanya mahal2 belaka, masih ada lagi orang lain yang masih menghitung belanja ,makan guna coin di saat dunia yang setiap saatnya adalah wang.

Semoga Allah merahmati pakcik itu dan memurahkan rezeki umat yang tak pernah berhenti bersyukur berkongsi kehidupan dengan orang lain

Amin.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...