Monday 15 July 2013

Homestay Persinggahan Murni Kemaman

Salam kawan-kawan,
Untuk entri kali ini, CH nak berkongsi pengalaman yang family CH lalui selama tempoh menghantar adik CH ke Kemaman, Terengganu.  Al-maklumlah, CH cuma ada 2 beradik saja..   
So yang si bongsu ni telah pon mendaftar belajar di Terengganu dalam jurusan 'Safety Officer Course'.

CH rasa, ini adalah destinasi yang paling jauh dalam negeri buat family CH menghantar adik..  Sebelum ni CH pon takla sejauh ini,   Paling-paling pon di Negeri Sembilan.  Untung di kampung halaman sendiri.  Tapi bila adik dapat belajar di Terengganu, satu benda yang asing sebenarnya bila sebelum ni kerjaya pemandu pelancong membawa mereka berjalan-jalan ke Terengganu.  Then bila urusan peribadi, macam aneh je rasanya..  

Untuk tujuan penghantaran, CH dan suami tak berkesempatan menghantar adik, kebetulan CH ada urusan kerja yang CH perlu lakukan di Johor Bahru.  So trip menghantar adik kali ini, disertai oleh kedua ibubapa CH + kawan mak CH..., Aunty Ellynor...  Mereka memerlukan homestay untuk tempat mereka menginap di Kemaman, so tahukah korang bahawa di sekitar kawasan Chukai, Kemaman,,,  Lokasi yang memang banyaknya homestay.  So mak CH tidak membuat booking yang awal.  So mak CH buat keputusan untuk me'reccce' sewaktu pendaftaran adik...  Hasilnya, mak dapat stay di homestay ini dengan jarak ke Kolej Ranaco adik itu, hanya beberapa minit sahaja.  
Dan lokasinya berhampiran dengan Pekan Chukai,....Keropok, keropok!!!!






sorry sebab gambar dalam rumah tak diambil.  Maklumlah, CH tak ikut..  Kalau CH ikut, mesti banyak gmbar..  Tapi takpelah, sekadar perkongsian info untuk kawan-kawan....

Jika berminat
Hubungi:-
En. Mohammad Nor Salim
+6013 9037976 / +60189138954

Alamat Rumah : -
Lot 50220 & Lot 50219
Kg. Dato' Ibrahim Fikri
24000 Kemaman
Terengganu.


xoxo
corakhati.blogspot

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...