Tuesday 19 February 2013

Ada apa dalam tas tangan kamu?

Salam kawan-kawan,
Untuk entri kali ini, CH saje nak share dengan u'olls mengenai barang yang perlu ada dalam beg u'olls.  SEBAB, kadang2 kita tak sedar dan main peruk je dalam tu.  Dah macam poket Doraemon--------- hheehehe. Dan bila nak pakai, time tu lah takde! Kan????.

Sebab itu, orang lelaki selalu mengeluh bila kita orang perempuan ni, kalau pergi kedai, lebih banyak pilihan dan design utk kita berbanding dengan mereka.  SEBAB?  Kita kan wanita? Cewah! 

So, kalau CH , biar beg besar, boleh sumbat semua.

Dalam beg CH apa yang harus & akan CH check before pergi kerja selain purse-

* Lesen / kad pemandu pelancong CH. 
Kalau takde, alamat tak kerja lah jawabnya.

* Passport CH.
Kadng-kadang last seminit ada kerja dekat luar.

*Handphone
Boleh gila kalau tinggal.

*Tisu basah jenama Pureen Baby Wipes.
Memang harus ada sebab CH rasa lap palai tisu kering kadang tak bersih.

*Pencuci muka jenama Garnier.
Pelikkan? Nape tak new york skin? Kalau time travel, sayang nak pakai. Hehehehe. Bahasa pendek nya, jimat. HAHAHA. Tapi sebenarnya senang. If nak pergi solat jadi boleh bersihkan wajah.

*Krim pelembab jenama Bobbi Brown. 
CH takkan pakai jenama lain since ini yang dicadangkan sewaktu CH di New York Skin Solutions dulu. Hasil dari bahan semulajadi.  Best tau! Cubala.  Bobbi Brown Hydrating Gel
Cream.

* Brow pencil/ pensil lukis kening SilkyGirl

* Mascara jenama Bobbi Brown.

* Pewangi / spray badan dari Victoria Secret Pure Seduction Series.  Kadang-kadang kalau drive, agak-agak ada bau ikan, pakai je then spray. Trus aman dan nyaman. Heheheheh

*Pantiliner. 
Satu nasihat CH, memang takde dalam gambar sebab segan nak amik. Tapi ini perlu tau. Jangan ambil ringan.  Tahukah u'olls, ianya harus ditukar setiap 6 jam sekali bagi mengelakkan bakteria. Info tau tu!

Walaupon memang ini adalah secara am sahaja, CH rasa tak salah kalau Ch berkongsi. Mana tau, time baca blog ni terus boleh buat checklist untuk diri sendiri?

XoXo


No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...